Посібники та підручники
Книга є продовженням і певною мірою узагальненням попередніх книг авторки «Астроїда – це цікаво», «Сім уроків астроарту», «Дивосплетіння ліній», які вийшли в 2011 р. у видавництві Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Книга адресована вчителям, студентам педагогічних університетів, учням загальноосвітніх навчальних закладів.
«У світі не існує некрасивої математики» – девіз закоханої у математику та інформатику, дітей, життя, цей дивовижний світ талановитої і обдарованої вчительки, спеціаліста вищої кваліфікаційної категорії, викладача-методиста Херсонського морського коледжу, кандидата педагогічних наук Світлани Павлівни Параскевич.
Дивовижне бачення краси, поезії, музики і сонця в здавалось би німих і холодних математичних формулах. «Що є краса? Гармонія і звук? А може таїна у перехресті ліній?», – запитує Світлана Павлівна і сама ж відповідає на запитання чарівними творами, які створила разом із своїми учнями і через які дарує красу, тепло душі і здивування людям.
Світлана Павлівна знайшла несподівані, надзвичайно чудові, красиві, зворушливі застосування комп’ютерних програм в процесі навчання математики для виховання у своїх учнів почуття краси, доброти і доброзичливості, поваги до людей і до оточуючого світу, відповідальності за їх безпеку і спокій.
Навчально-методичний посібник “Астроїда-це цікаво!” знайомить читачів з алгебраїчною кривою 6-го порядку – астроїдою і через неї, вірніше на її фоні, долучає їх до дослідження важливих питань алгебри, аналітичної геометрії, математичного аналізу. Астроїда як геометричне місце точок, її рівняння, основні задачі, пов’язані з нею є дидактично влучним підґрунтям для тотожних перетворень алгебраїчних та тригонометричних виразів, реальних застосувань похідної та інтеграла.
Окремим пунктом презентовано цікаве дозвілля або астроарт – рисунки, які виконані тільки з використанням астроїди за допомогою програмно-методичного комплексу GRAN.
Посібник адресований студентам, викладачам технікумів і коледжів техніко-технологічного спрямування, а також учням та вчителям загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій, студентам математичних спеціальностей педагогічних навчальних закладів.
ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ДИСЕРТАЦІЙ ТА АВТОРЕФЕРАТІВ ДИСЕРТАЦІЙ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Згідно з “Порядком присудження наукових ступенів та присвоєння вчених звань” дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук необхідно оформлювати відповідно до Державного стандарту України. Таким стандартом є ДСТУ 3008-95 “Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення”. З огляду на високі вимоги нормативних документів необхідно неухильно дотримуватися порядку подання окремих видів текстового матеріалу, таблиць, формул та ілюстрацій, а також правил оформлення автореферату.
1.2. Назва дисертації повинна бути, по можливості, короткою, відповідати обраній спеціальності та суті вирішеної наукової проблеми (задачі), вказувати на мету дисертаційного дослідження і його завершеність. Іноді для більшої конкретизації до назви.слід додати невеликий (4-6 слів) підзаголовок. У назві не бажано використовувати ускладнену термінологію псевдонаукового характеру. Треба уникати назв, що починаються зі слів “Дослідження питання...”, “Дослідження деяких шляхів...”, “Деякі питання...”, “Матеріали до вивчення...”, “До питання...” і т. ін., в яких не відбито в достатній мірі суть проблеми.
1.3. При написанні дисертації здобувач повинен обов'язково посилатися на авторів і джерела, з яких запозичив матеріали або окремі результати. Використовуючи в дисертації ідеї або розробки, що належать також і співавторам, разом з якими були написані наукові праці, здобувач повинен відзначити цей факт у дисертації. В разі використання запозиченого матеріалу без посилання на автора та джерело дисертація знімається з розгляду незалежно від стадії проходження без права її повторного захисту.
1.4. В дисертації необхідно стисло, логічно і аргументовано викладати зміст і результати досліджень, уникати загальних слів, бездоказових тверджень, тавтології.
1.5. Дисертацію на здобуття наукового ступеня подають у вигляді спеціально підготовленого рукопису в твердому переплетенні.
ТИПОВА ПРОГРАМА КАНДИДАТСЬКОГО ІСПИТУ
ІЗ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 13. 00. 02 – ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА НАВЧАННЯ (ІНФОРМАТИКА)
В основу програми кандидатського іспиту з теорії і методики навчання інформатики покладено програми навчальних курсів з методики навчання інформатики університетів та педінститутів, тематику перспективних психолого-педагогічних та науково-методичних досліджень, узагальнені та систематизовані матеріали з передового педагогічного досвіду. Програма відповідає сучасному стану дидактики інформатики в середній і вищій школі.
На іспиті необхідно виявити глибокі професійні знання дидактики, психології та їх поєднання з методикою навчання інформатики в умовах сучасної школи, виявити знання сучасного передового досвіду, уміння ефективно використовувати його в умовах конкретного навчального закладу, уміння використовувати сучасні інформаційні технології, відповідну систему дидактичних засобів, бачення перспектив розвитку системи навчання інформатики.
Програма складається з двох частин: інваріантної і варіативної. Пропонована програма іспиту інваріантна. Друга, варіативна, частина програми складається в науковій установі чи ВУЗі, де є аспірантура з даної спеціальності, відповідно до тематики досліджень, і затверджується у встановленому порядку Вченою Радою та керівництвом установи.
Підручник для студентів фізико-математичних та інформатичних спеціальностей педагогічних університетів.
Затверджено Міністерством освіти і науки України
(Лист від 03.11.08 №1.4/18-Г-2303)
Подано основи теорії ймовірностей та математичної статистики. Матеріал першого розділу цілком може бути використаний вчителями при навчанні елементів стохастики в школі. Для побудови графічних зображень, обчислення значень виразів, визначених інтегралів, аналізу статистичних даних, визначення числових характеристик розподілів ймовірностей, в тому числі статистичних, передбачається використання відповідних комп’ютерних програм, зокрема Gran1.
Призначено для студентів фізико-математичних та інформатичних спеціальностей педагогічних університетів. Може стати в нагоді також студентам технічних, економічних та інших спеціальностей, вчителям математики та учням старших класів середніх навчальних закладів.